Eksperdid: valimiseelse välireklaami keelu võiks üle vaadata

Mirkko Ojakivi
19.01.2015 14:06
Rubriik: Valimisuudised

Sel nädalal algab aktiivse valimisagitatsiooni periood, mil poliitiline välireklaam on keelatud. Asjatundjate hinnangul võiksid erakonnad nende valimiste järel avada arutelu poliitilise välireklaami keeluaja otstarbekuse üle. Suhtekorraldaja Ott Lumi leidis, et keelu kaotamisest ei võidaks küll keegi, ent seda võiks kaaluda.

Kümne aasta eest pidasid poliitikud vajalikuks keelata poliitiline välireklaam valimiste eel aktiivse valimisagitatsiooni perioodi ajal. Nendel parlamendivalimistel algab aktiivse valimisagitatsiooni aeg kolmapäeval. Seega plakatieemaldajate kibekiire tööaeg saabub homme õhtul.

Erakondade rahastamise järelevalve komisjoni aseesimees Kaarel Tarand arvas, et praeguseks on välireklaami keeld oma aja ära elanud ja elu on kinnitanud seda, et mingit kasu sellest keelust pole, sest esialgne lootus, et erakonnad asuvad reklaamiraha kokku hoidma, ei täitunud.

"Mida kaugemale taanduvad elementaarsetest liberalismi põhimõtetest end liberaalseteks nimetavad erakonnad Eestis, seda rohkem mulle tundub, et vabadusi tuleb suurendada ja nende eest seista. Nii ka antud juhul. Ma näen praegu, et kindlasti tuleks võimalikult palju reklaamipiiranguid kaotada, aga paralleelselt tuleks kaotada ka oluline osa erakondade praegusest riiklikust rahastamisest. Nii, et nad peaksid raha lugema ja jälgima, kuhu seda kulutatakse ning hindama kulutuste otstarbekust," rääkis Tarand.

Suhtekorraldaja Ott Lumi hinnangul pole olulist vahet, kas välireklaami keeld on või mitte, sest erakonnad raha ära kulutamata ei jäta ning pigem toimuks reklaamiraha ümberjagamine telereklaamilt välireklaamile.

"Laias laastus ma seda kunagist kehtestamist väga mõistlikuks ei pea. Reklaamimahud ei ole sellest piirangust põhimõtteliselt vähenenud, lihtsalt reklaamiväljundid on muutunud. Seda suuremalt teevad erakonnad telekampaaniat. Kui mingi kava on poliitilises kampaaniakeskkonnas tekkinud, siis seda omakorda muutma minna on jällegi küsitav. Siin ühest vastust ei ole ka tegelikult minu enda jaoks," selgitas ta.

Kui Ott Lumi hinnangul on erakonna mainekampaanias välireklaamil oma kindel koht ja see raha on mõistlikult kulutatud, siis Kaarel Tarand ei tea ühtegi inimest, kes oleks oma valimiseelistuse kujundanud mõne plakati järgi.

"Välireklaam võimaldab üsna kuluefektiivselt teha seda, mida telereklaam ei võimalda. Näidata konkreetset kandidaati nende regioonide sõlmpunktides, kus vastavate ringkondade valijad liiguvad," sõnas Lumi.

Samas erakonnad käituvad vastupidi, arvas Kaarel Tarand.

"Praegu on küll nii, et võimusignaale antakse just hiigelsuurte, niisuguste goebbelslike sõnumitega," ütles ta.

Toimetas
Madis Järvekülg

Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}

Teade toimetusele edastatud

Sellelt Ip-aadressilt on ligipääs piiratud

Samal teemal

Kommentaare veel ei ole. Ole esimene!

Vasta kommentaarile

+{{childComment.ReplyToName}}:
Vasta kommentaarile
Vasta

Laadi juurde ({{take2}})
Nime väli peab olema täidetud
Mitte rohkem kui 50 tähemärki
Kommentaari väli ei saa olla tühi
Mitte rohkem kui 1024 tähemärki
{{error}}
Lisa uus kommentaar

Viimased valimisuudised

Viimase 24h uudised